هوای شمال کشور خنک می‌شود 
چاپ 

هوای شمال کشور خنک می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز هوای شمال کشور خنک می‌شود، گفت: هنوز پدیده غالب در کشور، باران و گرد و غبار است و آسمان تهران نیز نیمه ابری است.

امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی امروز بارش پراکنده و خفیف در ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. همچنین شدت‌های بارش امروز در استان‌های گیلان، گلستان، شرق مازندران و بخش‌های شمالی خراسان شمالی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز پدیده گرد و غبار در برخی از نقاط غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست. همچنین آسمان امروز تهران نیمه ابری است و در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه گفت: امروز نیز با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما، بارش باران در سواحل شمالی کشور رخ می‌دهد. همچنین وزش باد شدید، گاهی با گرد و خاک در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود که در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل با توفان گرد و خاک همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز شهرکرد با دمای ۶ و اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو