گرمای بی‌سابقه در مازندران 
چاپ 

گرمای بی‌سابقه در مازندران

مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت: گرمای هوای روزهای اخیر در دوره آماری بی‌سابقه بوده است.

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی روزهای اخیر به ویژه روز یکشنبه گذشته به علت الگوی تابستانه و شکل‌گیری جریانات جنوبی در ارتفاعات استان شاهد افزایش دمای بی‌سابقه بودیم.

وی با اشاره به اینکه طی دوره آماری موجود، ثبت این دمای هوا بی‌سابقه بوده است، گفت: دمای هوای پل سفید، فریم و محمدآباد در روز یکشنبه به ۴۲ درجه، در کیاسر به ۴۰ درجه، کجور ۳۸ درجه و رامسر و سیاه‌بیشه به ۳۷ درجه سانتیگراد رسید که از زمان ثبت دما در اداره هواشناسی این مناطق سابقه نداشته است.

داداشی، دمای هوا در ساری، دشت‌ناز و گلوگاه را در این روز ۳۶ درجه سانتی‌گراد، اعلام و خاطرنشان کرد: برای دوشنبه و سه شنبه، آسمان استان صاف تا نیمه ابری و در بعضی ساعات رشد ابر و وزش باد پیش‌بینی شده بود. سرعت باد بین ۴ تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد بود و رطوبت هوا همچنان بالا خواهد بود و شاهد هوای شرجی هستیم.

مدیر کل هواشناسی استان بیان کرد: از پنجشنبه با تقویت جریانات شمالی دریا به خشکی انتظار می‌رود شرایط برای ابرناکی شدن فراهم شده و روز جمعه در استان شاهد رعد و برق و رگبار خواهد بود.

وی با اشاره به خنک شدن هوا از روز جمعه تا اوایل هفته آینده از کشاورزان خواست برای برداشت برنج تا قبل از پایان هفته اقدام کنند. همچنین دریا از سه شنبه، مواج و شرایط برای شنا در پایان هفته مناسب نخواهد بود.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو