Logo of a company

معاون اجتماعی انتظامی کردستان/کسب رتبه برتر در زمینه کشف جرائم

IMG_0032معاون اجتماعی انتظامی کردستان گفت: کردستان از امن‌ترین استان‌ها و از نظر کشف جرائم نیز رتبه برتر کشوری را دارد.

به گزارش  یمین نیوز از سنندج ،عبدالله فاتحی  در نشست با خبرنگاران استان که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به گستردگی و توسعه همه جانبه جوامع تعامل با مردم به ویژه ایجاد نظم و تولید امنیت یک مبحث ملی و خرد جمعی را می‌طلبد و یک دستگاه و یا نهاد خاص به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها با توجه به این مهم باید در راستای تولید امنیت تلاش کنند و باید این مبحث از خانواده به عنوان کوچکترین کانون تاثیرگذار در جامعه آغاز و به سایر لایه‌های اجتماعی کشانده شود.

معاون اجتماعی انتظامی کردستان با بیان اینکه دشمنان تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به انقلاب و کمرنگ کردن پیشرفت و تعالی این نظام الهی به کار بسته‌اند، تصریح کرد: اصحاب رسانه به عنوان تاثیرگذارترین قشر در این زمینه می‌توانند با اطلاع‌رسانی به موقع، شفاف و دور از بغض و غرض از اقدامات انجام شده مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شوند.

به گفته فاتحی، معاونت اجتماعی انتظامی استان با داشتن زیرمجموعه ادارات مختلف و بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند و صاحب تخصص حرکت‌های بسیار خوبی را در زمینه تحقق منویات رهبری آغاز و در دست اجرا دارد.

وی تعامل تنگاتنگ با اصحاب رسانه را از مهم‌ترین اولویت‌های انتظامی استان به ویژه معاونت اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: انجام تحقیقات کارشناسانه با قلم توانمند نیروهای متخصص در بدنه معاونت اجتماعی و ارائه مشاوره‌های تاثیرگذار در راستای رفع مشکلات مردم از جمله اقدامات این معاونت بوده که بازخورد و نتایج مطلوبی را به دنبال داشته است.

وی افزود: در حال حاضر مشاورین توانمند در معاونت اجتماعی استان به صورت ۲ شیفت صبح و عصر آمادگی کامل را برای ارائه هر نوع مشاوره به مردم و مراجعین دارند و این کار موجب رفع بسیاری از مشکلات و تنگناهای مراجعین به این حوزه شده است.

*عدم آگاهی از صیانت مال عامل اصلی وقوع جرائم در کردستان است

معاون اجتماعی انتظامی کردستان با بیان اینکه جهل به قانون و عدم آگاهی از صیانت مال ۲ عامل اصلی وقوع جرائم در این استان است، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در این زمینه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مستقیم بین مردم و مسئولان نقش مهمی در این راستا دارد.

فاتحی متذکر شد: معاونت انتظامی استان دنبال جامعه ایده‌آل نبوده و مهم‌ترین هدف ما کاهش ضرر و زیان مردم به خاطر وقوع جرائم است.

*امنیت تنها با انجام کارهای امنیتی و تولیدی محقق نمی‌شود

وی با بیان اینکه تولید و حفظ امنیت تنها با انجام کارهای امنیتی و تولیدی محقق نمی‌شود، اظهار کرد: انجام اقدامات فرهنگی و تاثیرگذار در این حوزه بیش از اقدامات نظامی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی از کردستان به عنوان یکی از امن‌ترین استان‌ها در کشور نام برد و افزود: کردستان با توجه به فرهنگ خاص خود که با جرم و جرائم در تضاد است جزو استان‌های بسیار امن بوده و در زمینه کشف جرائم نیز رتبه برتر کشوری را دارد.

معاون اجتماعی انتظامی کردستان با بیان کسب این جایگاه در کل کشور بیش از هر چیزی ناشی از فرهنگی بودن این استان است، گفت: در کنار فرهنگ غنی مردم حضور تاثیرگذار و همیشگی پلیس در عرصه‌ها و ایام مختلف موجب شده کردستان در کشور به عنوان یکی از امن‌ترین استان‌ها مکانی برای برگزاری برنامه‌های ملی همچون تئاتر خیابانی مریوان شود.

فاتحی گفت: برگزاری تئاتر خیابانی مریوان به صورت بین‌المللی و حضور گروه‌های مختلف داخلی و خارجی در صفرترین نقطه مرزی این استان نشان از امنیت کامل، پایدار و مردمی آن است.

وی از عدم وجود جرائم خشن در این استان خبر داد و گفت: مجرمین به واسطه فرهنگ جرم ستیزی که در این استان وجود دارد جرأت دست زدن به جرائم خشن را ندارند و همین امر موجب شده در این زمینه نیز جزو استان‌های برتر کشور باشیم.

وی تصریح کرد: ایجاد ساز و کارهای لازم در راستای بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌ مردم در بحث تولید و حفظ امنیت در دستور کار پلیس در استان بوده و از این رو تشکیل شوراهای معتمد پلیس در بین اقشار و اصناف مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم.

شورای معتمدین پلیس و روحانیون در کردستان تشکیل می‌شود

معاون اجتماعی انتظامی کردستان با بیان اینکه استارت تشکیل شوراهای معتمد پلیس در استان زده شده است، اظهار کرد: تشکیل شورای معتمدین پلیس و روحانیون، شورای معتمدین پلیس و نخبگان، اصناف و بازاریان، هنرمندان و اصحاب رسانه نیز در دستور کار قرار گرفته و به زودی محقق خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه پلیس همواره دنبال امنیت پایدار بوده و سیاه‌نمایی در این زمینه را قبول ندارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت اعتماد بسیار خوبی که بین نیروی انتظامی و مردم استان به وجود آمده پلیس در کردستان در کنار مردم و نه مقابل آن‌هاست و همین امر بستر را برای تحقق اهداف مهیا کرده است.