Logo of a company

هشدار هواشناسی در باره موج شدید گرما به کشور

g2بررسی آمار دو روز ابتدایی هفته نشان می دهد که در ۲۴ مرداد (شنبه) مصرف برق ۴۸ هزار و ۸۲۷ مگاوات بوده است، اما همین رقم در روز ۲۵ مرداد(یکشنبه) با ۷۱۳ مگاوات افزایش ۴۹ هزار و ۵۴۰ مگاوات رسده است.

مصرف برق که تا هفته پیش و پس از فروکش کردن گرمای اوایل مرداد، درمدار ۴۶ و ۴۷ هزار مگاوات دور می زد، دوباره روبه افزایش گذاشته است.

به گزارش  یمین  نیوزاز پایگاه خبری توانیر، با هشدار هواشناسی در خصوص بازگشت دوباره موج گرما به کشور، مصرف برق نیز از ابتدای هفته جاری تاکنون به صورت مداوم افزایش یافت.

مصرف برق که تا هفته پیش و پس از فروکش کردن گرمای اوایل مرداد، در مدار ۴۶ و ۴۷ هزار مگاوات دور می زد، دوباره رو به افزایش گذاشته است.

نگاهی دوباره به اخبار هواشناسی نشان می دهد که افزایش دمای هوا تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و در این شرایط بالا رفتن مصرف برق اجتناب ناپذیر می شود، مگر آنکه مشترکان بتوانند با مدیریت صحیح در استفاده از وسایل برقی، مصرف را کنترل کنند.

بررسی آمار دو روز ابتدایی هفته نشان می دهد که در ۲۴ مرداد (شنبه) مصرف برق ۴۸ هزار و ۸۲۷ مگاوات بوده است، اما همین رقم در روز ۲۵ مرداد(یکشنبه) با ۷۱۳ مگاوات افزایش ۴۹ هزار و ۵۴۰ مگاوات رسده است.

در حقیقت راحت ترین راه کاهش و مدیریت کردن مصرف برق در ساعت های گرم روز(از ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر)و در ساعت های ابتدایی شب(۱۹ تا ۲۳)عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی و سوق دادن استفاده از آن ها به مواقعی غیر از ساعت های ذکر شده است.

 

مهمترین راهکاری که می تواند تاثیر مستقیم و البته موثربر کاهش مصرف بگذارد و کمک شایانی به صنعت برق کند، استفاده بهینه از وسایل سرمایشی است.

تنظیم دمای کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی می تواند کاهش بسزایی در مصرف برق داشته باشد.