Logo of a company

مرز بازرگان نیمه تعطیل شد

bazمدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نیمه تعطیل شدن مرز بازرگان در پی حمله به کامیون ایرانی خبر داد و گفت: کامیون داران هم به دلیل ناامنی تمایلی به عبور از مرز ترکیه ندارند.

محمدجواد عطرچیان با بیان اینکه مرز بازرگان به حالت نیمه تعطیل درآمده است، گفت: شب گذشته به دلیل حمله به یک کامیون ایرانی و آتش زدن این کامیون مرز بسته شد اما از امروز صبح، مرز به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

وی با بیان اینکه کامیون ها در صورت تمایل می توانند از مرز عبور کنند، افزود: تازمانیکه ترکیه نتواند امنیت، جاده‌ها را تامین کند بعید است که کامیون داران هم تمایلی به عبور از جاده‌های کشور ترکیه را داشته باشند.

مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: اکنون کامیون‌ها در مرز متوقف هستند و تمایی به ورود به خاک کشور ترکیه ندارند چراکه باید امنیت کامیون داران تامین شود.

وی در خصوص مسیر جایگزین برای کامیون های ایرانی گفت: کامیون های ایرانی می‎توانند از کشور آذربایجان و روسیه به اروپا بروند همچنین مسیر « آذربایجان – گرجستان – دریای سیاه – اروپای مرکزی» هم از جمله راه هایی است که در اختیار رانندگان ایرانی قرار دارد.

به گزارش مهرگفتنی است؛ شب گذشته ۲۰ مردادماه بار دیگر یک کامیون ایرانی در ترکیه مورد حمله قرار گرفت که خوشبختانه راننده ایرانی زنده ماند ولی بار و کامیون وی به آتش کشیده شد.