روز توافق هسته‌ای روز عزای نتانیاهوست 
چاپ 

روز توافق هسته‌ای روز عزای نتانیاهوست

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اطمینان می‌دهم حل موضوع هسته‌ای پیروزی برای کل منطقه است.

محمدجواد ظریف در دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی و لبنانی با بیان این‌که «برای بنده فرصت بسیار مبارکی است که در آستانه روز پیروزی مقاومت در لبنان و پیروزی مردم بر عدوان و متجاوزان رژیم صهیونیستی در محضر نمایندگان و رهبران مقاومت لبنانی و فلسطینی باشم» ادامه داد: ایران همواره در کنار مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و در کنار افتخارآفرینی برادران لبنانی و فلسطینی و عرب و مسلمان در مقابل جنایات صهیونیست‌ها بوده و همواره در این مسیر پرافتخار باقی خواهد ماند.

وی با تشکر از محبت نمایندگان نیروهای مقاومت و علمای بزرگ فلسطینی تأکید کرد: اطمینان می‌دهم که حل موضوع هسته‌ای پیروزی برای کل منطقه است. امروز به لطف خدا و مردم ایران و حمایت شما نتانیاهو شکست خورده و دیگر بهانه‌ای برای پنهان کردن جنایاتش علیه مردم مظلوم فلسطین و منطقه ندارد. امروز دیگر هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند زنده سوزاندن کودک فلسطینی و پدرش را و به شهادت رساندن آن‌ها را بپوشاند.

وی تأکید کرد: چهره کریه تجاوز و اشغال امروز با تمام زشتی‌اش در برابر دنیا نشان داه شده و بیش از این نیز ان‌شاءالله نشان داده خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که « روز توافق هسته‌ای روز پیروزی مقاومت و پیروزی کل منطقه است»، گفت: امروز روز عزایی نتانیاهو است.

وی با بیان این‌که «دست همکاری را به سوی همه کشورهای منطقه و همسایگان و همه نیروهای مقاومت برای ساختن یک روابط منسجم و برادرانه در منطقه دراز می‌کنیم» گفت: با شما موافقم که تنها رژینم صهیونیستی و صهیونیست‌ه‌ا هستند که از اختلافات ما و جنگ بین کشورهای منطقه سود می‌برند. باید با همه توان و استفاه از تمام مشترکات اختلافات را به پایان ببریم.

وی با تاکید بر این‌که «ایران به عنوان یک کشور معتقد به همکاری و تعامل سازنده میان کشورهای منطقه دست همکاری به سوی همه شما دراز می‌کند» افزود: امروز با یک خطر داخلی افراط، تروریسم و فرقه‌گرایی مواجهیم که باید با کمک پیام وحدت‌آفرین اسلام همگی با هم با این خطر مبارزه کنیم. ما در این مسیر نیازمند تفکر، دوراندیشی و نگاه به مصالح کلیه کشورها و امت اسلامی داریم و نه نیاز به برخوردهای کوتاه‌نظرانه و مبتنی بر نگرانی‌های شخصی.

ظریف افزود: ایران جز خیر منطقه و کشورهای منطقه را نخواسته و نخواهد خواست. یک بار دیگر اطمینان می‌دهم که ایران همواره در کنار مقاومت فلسطین و لبنان باقی خواهد ماند و همه تلاش ما با کمک خدا به نتیجه خواهد رسید و ان شاءالله به زودی شاهد اقامه نماز در قدس شریف باشیم.

در ابتدای این نشست نمایندگان ائتلاف احزاب لبنانی و فلسطینی موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران را – که توانست حقوق خویش را با پایداری و از طریق دیپلماسی و گفت‌وگوهای منطقی و سخت از قدرت‌های بزرگ کسب نماید – به تمامی امت‌های منطقه به ویژه مردم لبنان و فلسطین و وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفتند.

نمایندگان ائتلاف‌های فلسطینی خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در پایان بخشیدن به منازعات فرقه‌ای در کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین و یمن شدند.

دیدار با وزیر خارجه و رییس مجلس لبنان از دیگر برنامه‌های ظریف در لبنان است.

ظریف عصر دیروز با تمام سلام، نخست وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان عصر امروز بیروت را به مقصد دمشق ترک می‌کند.

دیدار با بشار اسد رییس جمهور و ولید معلم وزیر خارجه سوریه از جمله برنامه‌های ظریف در سفر به سوریه خواهد بود.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو