پیام تبریک مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه به مناسبت روز خبرنگار 
چاپ 

پیام تبریک مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه به مناسبت روز خبرنگار

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه با صدور پیامی فرارسیدن روز خبرنگار را به جامعه رسانه‌ای کشور تبریک گفت و بر تعامل مناسب و قانونمند دستگاه قضایی و رسانه‌ها تأکید کرد.

به گزارش یمین نیوز متن کامل پیام حسن رحیمی به شرح زیر است:

« ۱۷ مرداد روز خبرنگار، روز پاسداشت یاد و نام و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهدای جانفشان عرصه خبر و اطلاع رسانی متعهدانه است.

ضمن گرامیداشت خاطره شهدای گرانقدر عرصه خبر که در انجام وظایف خطیر خود آخرین تیتر را با خون سرخ خود نگاشتند؛ برای تمامی خبرنگاران، فعالان و تلاشگران مؤمن و متعهد عرصه خبر و اطلاع رسانی آرزوی توفیق و خدمت رسانی صادقانه، دقیق و متعهدانه دارم.

بدون شک در هنگامه‌ای که به مدد گسترش روزافزون فناوری‌های نوین اطلاع رسانی و حضور رو به توسعه ابزارهای قابل دسترس همگانی در نشر و بازنشر انواع و اقسام خبرها، شایعات، گمانه‌زنی‌ها و … مسئولیت خطیر و حساس اطلاع رسانی‌های دقیق، بهنگام و مدیریت بهینه عرصه خبر بر عهده رسانه‌های رسمی و خبرنگاران منصف و متعهدی است که با تسلط بر استانداردهای اطلاع‌رسانی خبری و رعایت اخلاق حرفه‌ای خبرهای سره را از اخبار ناسره تمییز داده و با انتشار اخبار صحیح و درست افکار عمومی «جامعه را از تشویش و مخاطره» باز می‌دارند.

در واقع در روزگار تولید انبوه و لحظه‌ای اخبار، شایعات و گمانه‌زنی‌هایی که بسیاری از آنها نه بر اساس تعهد رسانه‌ای که بر مبنای منفعت طلبی‌های شخصی و گروهی و پیشبرد مقاصد غیرمردمی در سطح ملی و بین‌المللی است، خبرنگاران فهیم و کاربلد و منصف پیش قراولان افزایش آگاهی و بینش، مبتنی بر واقعیت‌ها و واقع بینی‌ها هستند.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است و در چنین روزهای حساسی که شاهد باز شدن افق‌های جدیدی در عرصه بین‌المللی با تلاش فرزندان غیور کشورمان در تیم مذاکره کننده هسته‌ای هستیم، خنثی کردن بداخلاقی‌های سیاسی و توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان قسم خورده نظام اسلامی وظیفه سنگین‌تری بر دوش اصحاب رسانه قرار داده است و امید می‌رود که با توکل به خدا همچنان در این راه به منافع ملی بیش از پیش توجه نمایند.

اینجانب به نوبه خود، صادقانه و صمیمی زحمات خالصانه خبرنگاران عزیز به ویژه خبرنگاران حوزه دستگاه قضایی را ارج می‌نهم؛ که متعهدانه به مصداق آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَکُونُواْ مَعَ الصَّادِقِینَ» در مقام راستگویان اطلاع رسانی قضایی همواره در جهت اطلاع رسانی شفاف، دقیق و همراه با راستی و درستی و پایبندی به اصول اطلاع رسانی قضایی که پرهیز از نشر محتویات پرونده‌ها و زیر سؤال بردن آبرو و شخصیت متهمان پیش از رسیدگی کامل به پرونده‌های آنان است؛ گام بر می‌دارند و در این راه همواره پروای از خدای متعال را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.»

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو