جدید ترین اخبار از کمیته امداد امام خمینی کردستان 
چاپ 

جدید ترین اخبار از کمیته امداد امام خمینی کردستان

اجرای ۵۴۶ پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در کردستان/هزینه ۶۰ درصد زکات برای فقرا

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: ۵۴۶ پروژه عمرانی در طول دو سال گذشته از محل جمع‌آوری زکات در استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار یمیننیوز از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان ، قنبر موسی‌نژاد  در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان که با حضور آیت‌الله عالمی رئیس شورای زکات کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شورای زکات کردستان طبق اعلام شورای مرکز، از فعال‌ترین شوراها در سطح کشور است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه کردستان در زمینه ترویج و پرداخت زکات نیز از استان‌های برتر کشور است، خاطرنشان کرد: این مهم نشان از دیانت مردم و تلاش و همراهی روحانیون به عنوان راهنمایان فکری جامعه است.

وی با اشاره به تصویب هزینه‌کرد ۵۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده در زمینه کمک به نیازمندان، اظهار کرد: هدف‌گذاری امسال شورای زکات استان بر اساس سیاست‌های اعلام شده از سوی شورای مرکزی، ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در زمینه رفع مشکلات نیازمندان هزینه می‌شود.

موسی‌نژاد به ارائه گزارشی در زمینه نحوه هزینه‌کرد زکات در سطح استان طی ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۸۵ کمک هزینه جهیزیه، ۲۴۲ مورد کمک هزینه خرید و احداث خانه، ۴۶۲ مورد کمک هزینه درمانی به بیماران صعب‌العلاج، کمک هزینه تحصیلی به یک هزار و ۱۲۰ دانش‌آموز و دانشجو در سال ۹۲ و۹۳ از محل جمع‌آوری زکات پرداخت شده است.

به گفته وی، ۴ هزار کمک موردی، آزادسازی ۵ زندانی غیرعمد و اجرای ۵۴۶ طرح عمرانی از دیگر حوزه‌های هزینه‌کرد زکات طی ۲ سال گذشته در استان بوده است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار در زمینه ترویج و نهادینه کردن زکات در استان، گفت: به دستور استاندار وظایفی در راستای احیا و ترویج هرچه بیشتر جمع‌آوری زکات به شوراهای شهرستانی داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات در سال گذشته در استان تصریح کرد: امسال در زمینه جمع‌آوری زکات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان در استان روبه رو بودیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری بیش از یک میلیارد تومان زکات فطریه و رشد قابل توجه آن نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: زکات جمع آوری شده با احتساب زکات فطریه در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در استان رشد داشته است.

موسی‌نژاد ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته در حوزه معادل‌سازی زکات افزود:  ۵ میلیارد تومان معادل سازی زکات از طریق شورای مرکزی طی ۲ سال گذشته برای استان جذب شده است.

به گفته وی، از محل معادل‌سازی پروژه‌های زکات از طریق استان نیز ۳ میلیارد تومان جذب شده که امیدواریم مابقی تعهدات نیز به زودی عملیاتی شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان حرکت بر اساس چارچوب سیاست‌های شورای مرکزی زکات را اولویت استان دانست و تصریح کرد: در نظارت‌های به عمل آمده و براساس اعلام مرکز هیچ انحرافی در نحوه عملکرد و هزینه کرد زکات نداشتیم.

 

رئیس شورای زکات کشور:

۵۰ آیه قرآن پشتوانه زکات است/حکم شرعی این نیست اگر کسی زکات داد از پرداخت مالیات معاف شود

رئیس شورای زکات کشور گفت: در بیش از ۵۰ آیه قرآن به مبحث زکات اشاره شده است و یک حکم الهی که از چنین پشتوانه‌ای برخوردار باشد نشان از اهمیت آن دارد و حکم شرعی این نیست اگر کسی زکات داد از پرداخت مالیات معاف شود.

به گزارش خبرنگار یمین نیوز از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان، آیت‌الله حسن عالمی  در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، به آیه ۳۱ سوره مریم اشاره کرد و اظهار داشت: نکات قابل تاملی در این آیه وجود دارد که مبارک و میمون و بدون عیب بودن یک امر الهی است که برای کسی است که این توصیه‌های خداوند را با جان و دل بخرد.

به گفته رئیس شورای زکات کشور، نماز و زکات در این آیه به عنوان یک توصیه و فرمان الهی باید تلقی و عملی شود و آن هم تا ابدالدهر و تا زمانی که زنده است.

وی تاکید کرد: وظیفه بنده خدا این است که راجع به نماز و زکات این‌گونه عمل نماید.

آیت‌الله عالمی همچنین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۷۳ سوره انبیا هم به همه انبیا، تبلیغ و ترویج زکات را تکلیف کرده است و براساس آنچه از قرآن برداشت می‌شود، امر زکات در سایر ادیان نیز بوده است.

وی یادآوری کرد: ترویج و تبلیغ زکات قبل از امر زکات آمده و در واقع تعریفی که در آیات قرآن در خصوص زکات شده، از آن کسانی است که مروج زکات هستند.

رئیس شورای زکات کشور تصریح کرد: مودیان زکات اجری دارند و مروجان هم اجری دارند و این به اهمیت ترویج و پرداخت زکات در جامعه اسلامی و از دیدگاه اسلام و قرآن برمی‌گردد.

آیت‌الله عالمی گفت: در بیش از ۵۰ آیه قرآن به مبحث زکات اشاره شده است و یک حکم الهی که از چنین پشتوانه‌ای برخوردار باشد نشان از اهمیت آن دارد.

وی با عنوان این مطلب که آیاتی در قرآن کریم وجود دارد که مسلم آیه زکات است اما اسمی از زکات نیامده است، گفت: در بیش از ۵۰ آیه قرآن به مبحث زکات اشاره شده است و یک حکم الهی که از چنین پشتوانه‌ای برخوردار باشد نشان از اهمیت آن دارد.

رئیس شورای زکات کشور در ادامه زکات را وسیله انسان مسلمان برای کسب رحمت خداوند دانست و گفت: اگر رحمت خداوند نباشد، انسان با اعمال شکسته و گاهی اوقات همراه با ریا به بهشت نمی‌رسد.

آیت‌الله عالمی دلیل عدم پرداخت زکات از سوی برخی افراد را غلبه بخل بر انسان دانست و گفت: انسان مسلمان باید با پرداخت زکات و انجام دستور خداوند، بر بخل غلبه کند تا از رحمت خدا به دور نماند.

وی در ادامه سخنان خود به رتبه برتر کردستان در بحث پرداخت زکات در کشور اشاره کرد و گفت: هرچند رتبه کردستان در ادای این فریضه الهی بالاست اما نباید به این وضع قانع شد چرا که اکنون با این رقم هم، یک پنجم زکات قابل پرداخت در کردستان جمع‌آوری می‌شود.

رئیس شورای زکات کشور تاکید کرد: اگر بخواهیم به طور شایسته حق زکات را ادا کنیم باید روحانیون و ماموستاهای استان وقت بگذارند و اهمیت پرداخت زکات از دیدگاه خدا و قرآن را برای مردم جا بیندازند.

آیت‌الله عالمی اضافه کرد: در صورتی که زکات به طور کامل در کردستان پرداخت و مدیریت شود، فقیری که به نان شب محتاج باشد در این استان وجود نخواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: فرمانداران، مدیران و افرادی که رفع مشکلات مردم در دست آنهاست باید به طور جدی در مسئله زکات وارد شوند و جامعه ماموستاها و روحانیت نیز در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات همت نمایند.

رئیس شورای زکات کشور گفت: زکات وقتی می‌تواند دردهای جامعه را درمان کند که مدیریت صحیح شود و این مدیریت زمانی امکان‌پذیر است که در یک جا جمع شود.

آیت‌الله عالمی افزود: گاهی برخی افراد می‌گویند چون زکات می‌دهیم باید از پرداخت مالیات معاف شویم و یا برعکس، اما حکم شرعی این نیست اگر کسی زکات داد از پرداخت معالیت معاف شود چون این دو تکلیف جدا از هم هستند که خداوند و قرآن بر انجام آن تاکید دارند.

وی همچنین گفت: ما هیچ وقت نباید پرداخت زکات را به معادل وصل کنیم و مودی زکات نباید بگوید چون دولت کمک نمی‌کند پس من هم در پرداخت زکات تعلل می‌کنم چرا که پرداخت زکات یک امر الهی و یک تکلیف شرعی است.

رئیس شورای زکات کشور در پایان سخنان خود گفت: در شرایط امروزی که هزینه‌های جاری در دولت ضروری‌تر است نباید در بحث معادل‌سازی به دولت فشار بیاوریم اما آنها هر وقت هم داشته باشند، کمک خواهند کرد.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان:

کردستان در زکات و امر به معروف از استان‌های اول کشور است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: استان کردستان در زمینه پرداخت زکات و مبحث امر به معروف و نهی از منکر در کشور جایگاه برتر را داراست.

به گزارش خبرنگار یمین نیوز از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان , حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی   در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: خدا را شاکریم که مسئولان و جامعه روحانیت و ماموستاهای استان نسبت به مسائل دینی اهتمام جدی دارند.

وی افزود: زکات یکی از ضرورت‌های دین است که در امتداد نماز آمده و در نظام اسلامی هم یکی از مسائل اساسی و اصلی بشمار می‌رود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، برپایی نماز و ادای زکات موجب رستگاری مسلمان می‌شود و به همین دلیل انسان‌های متدین در عمل به این فرایض توجه می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی یادآوری کرد: خمس و صدقه هم به توصیه دین باید تشکیلاتی داشته باشد هر چند ما جنبه مادی این قضیه و قرآن جنبه معنوی را مدنظر دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند زکات موجب رشد و برقراری تمکن مالی می‌شود، اما زکات سبب تطهیر انسان از نظر روحی و روانی و کمک به قرب الی‌الله است.

رئیس شورای زکات استان کردستان گفت: کمک به خلق در واقع کمک به خداوند است پس زکات یکی از راه‌هایی است که با خدا ارتباط برقرار کرد.

وی در ادامه گفت: مایه مباهات است که استان کردستان در زمینه ادای زکات و اجرای امر به معروف و نهی از منکر از استان‌های اول کشور هستیم.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی همچنین به اثرات پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شد به دلیل خشکسالی و سرمای فروردین ماه امسال، میزان گندم برداشتی از سال گذشته کمتر باشد اما به برکت همین پرداخت زکات، امسال میزان برداشت نه تنها کمتر نیست بلکه بیشتر هم خواهد بود.

وی اضافه کرد: مدیریت زکات جمع‌آوری شده در استان هم خوب است که در زمینه فقرا و کارهای عمرانی مورد نیاز استان با اولویت مسائل مذهبی و از جمله مساجد هزینه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه کمک‌های دولتی در قالب معادل‌سازی زکات در استان را شایسته تقدیر خواند و گفت: این اعتبارات موجب افزایش کارهای عمرانی و مورد نیاز استان شده است که اعتماد عمومی به نظام را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی همچنین گفت: جمع‌آوری زکات در کردستان همواره رشد داشته و هیچ وقت کمتر از سال قبل نبوده است که تلاش عاملان زکات و نیز اعتماد و اعتقاد مردم از دلایل این موفقیت است.

، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی عصر امروز در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: خدا را شاکریم که مسئولان و جامعه روحانیت و ماموستاهای استان نسبت به مسائل دینی اهتمام جدی دارند.

وی افزود: زکات یکی از ضرورت‌های دین است که در امتداد نماز آمده و در نظام اسلامی هم یکی از مسائل اساسی و اصلی بشمار می‌رود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، برپایی نماز و ادای زکات موجب رستگاری مسلمان می‌شود و به همین دلیل انسان‌های متدین در عمل به این فرایض توجه می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی یادآوری کرد: خمس و صدقه هم به توصیه دین باید تشکیلاتی داشته باشد هر چند ما جنبه مادی این قضیه و قرآن جنبه معنوی را مدنظر دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند زکات موجب رشد و برقراری تمکن مالی می‌شود، اما زکات سبب تطهیر انسان از نظر روحی و روانی و کمک به قرب الی‌الله است.

رئیس شورای زکات استان کردستان گفت: کمک به خلق در واقع کمک به خداوند است پس زکات یکی از راه‌هایی است که با خدا ارتباط برقرار کرد.

وی در ادامه گفت: مایه مباهات است که استان کردستان در زمینه ادای زکات و اجرای امر به معروف و نهی از منکر از استان‌های اول کشور هستیم.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی همچنین به اثرات پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شد به دلیل خشکسالی و سرمای فروردین ماه امسال، میزان گندم برداشتی از سال گذشته کمتر باشد اما به برکت همین پرداخت زکات، امسال میزان برداشت نه تنها کمتر نیست بلکه بیشتر هم خواهد بود.

وی اضافه کرد: مدیریت زکات جمع‌آوری شده در استان هم خوب است که در زمینه فقرا و کارهای عمرانی مورد نیاز استان با اولویت مسائل مذهبی و از جمله مساجد هزینه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه کمک‌های دولتی در قالب معادل‌سازی زکات در استان را شایسته تقدیر خواند و گفت: این اعتبارات موجب افزایش کارهای عمرانی و مورد نیاز استان شده است که اعتماد عمومی به نظام را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی همچنین گفت: جمع‌آوری زکات در کردستان همواره رشد داشته و هیچ وقت کمتر از سال قبل نبوده است که تلاش عاملان زکات و نیز اعتماد و اعتقاد مردم از دلایل این موفقیت است.

 

۵۰ آیه قرآن پشتوانه زکات است/حکم شرعی این نیست اگر کسی زکات داد از پرداخت مالیات معاف شود

رئیس شورای زکات کشور گفت: در بیش از ۵۰ آیه قرآن به مبحث زکات اشاره شده است و یک حکم الهی که از چنین پشتوانه‌ای برخوردار باشد نشان از اهمیت آن دارد و حکم شرعی این نیست اگر کسی زکات داد از پرداخت مالیات معاف شود.

به گزارش خبرنگار یمین نیوز از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان ، آیت‌الله حسن عالمی  در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، به آیه ۳۱ سوره مریم اشاره کرد و اظهار داشت: نکات قابل تاملی در این آیه وجود دارد که مبارک و میمون و بدون عیب بودن یک امر الهی است که برای کسی است که این توصیه‌های خداوند را با جان و دل بخرد.

به گفته رئیس شورای زکات کشور، نماز و زکات در این آیه به عنوان یک توصیه و فرمان الهی باید تلقی و عملی شود و آن هم تا ابدالدهر و تا زمانی که زنده است.

وی تاکید کرد: وظیفه بنده خدا این است که راجع به نماز و زکات این‌گونه عمل نماید.

آیت‌الله عالمی همچنین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۷۳ سوره انبیا هم به همه انبیا، تبلیغ و ترویج زکات را تکلیف کرده است و براساس آنچه از قرآن برداشت می‌شود، امر زکات در سایر ادیان نیز بوده است.

وی یادآوری کرد: ترویج و تبلیغ زکات قبل از امر زکات آمده و در واقع تعریفی که در آیات قرآن در خصوص زکات شده، از آن کسانی است که مروج زکات هستند.

رئیس شورای زکات کشور تصریح کرد: مودیان زکات اجری دارند و مروجان هم اجری دارند و این به اهمیت ترویج و پرداخت زکات در جامعه اسلامی و از دیدگاه اسلام و قرآن برمی‌گردد.

آیت‌الله عالمی گفت: در بیش از ۵۰ آیه قرآن به مبحث زکات اشاره شده است و یک حکم الهی که از چنین پشتوانه‌ای برخوردار باشد نشان از اهمیت آن دارد.

وی با عنوان این مطلب که آیاتی در قرآن کریم وجود دارد که مسلم آیه زکات است اما اسمی از زکات نیامده است، گفت: در بیش از ۵۰ آیه قرآن به مبحث زکات اشاره شده است و یک حکم الهی که از چنین پشتوانه‌ای برخوردار باشد نشان از اهمیت آن دارد.

رئیس شورای زکات کشور در ادامه زکات را وسیله انسان مسلمان برای کسب رحمت خداوند دانست و گفت: اگر رحمت خداوند نباشد، انسان با اعمال شکسته و گاهی اوقات همراه با ریا به بهشت نمی‌رسد.

آیت‌الله عالمی دلیل عدم پرداخت زکات از سوی برخی افراد را غلبه بخل بر انسان دانست و گفت: انسان مسلمان باید با پرداخت زکات و انجام دستور خداوند، بر بخل غلبه کند تا از رحمت خدا به دور نماند.

وی در ادامه سخنان خود به رتبه برتر کردستان در بحث پرداخت زکات در کشور اشاره کرد و گفت: هرچند رتبه کردستان در ادای این فریضه الهی بالاست اما نباید به این وضع قانع شد چرا که اکنون با این رقم هم، یک پنجم زکات قابل پرداخت در کردستان جمع‌آوری می‌شود.

رئیس شورای زکات کشور تاکید کرد: اگر بخواهیم به طور شایسته حق زکات را ادا کنیم باید روحانیون و ماموستاهای استان وقت بگذارند و اهمیت پرداخت زکات از دیدگاه خدا و قرآن را برای مردم جا بیندازند.

آیت‌الله عالمی اضافه کرد: در صورتی که زکات به طور کامل در کردستان پرداخت و مدیریت شود، فقیری که به نان شب محتاج باشد در این استان وجود نخواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: فرمانداران، مدیران و افرادی که رفع مشکلات مردم در دست آنهاست باید به طور جدی در مسئله زکات وارد شوند و جامعه ماموستاها و روحانیت نیز در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات همت نمایند.

رئیس شورای زکات کشور گفت: زکات وقتی می‌تواند دردهای جامعه را درمان کند که مدیریت صحیح شود و این مدیریت زمانی امکان‌پذیر است که در یک جا جمع شود.

آیت‌الله عالمی افزود: گاهی برخی افراد می‌گویند چون زکات می‌دهیم باید از پرداخت مالیات معاف شویم و یا برعکس، اما حکم شرعی این نیست اگر کسی زکات داد از پرداخت معالیت معاف شود چون این دو تکلیف جدا از هم هستند که خداوند و قرآن بر انجام آن تاکید دارند.

وی همچنین گفت: ما هیچ وقت نباید پرداخت زکات را به معادل وصل کنیم و مودی زکات نباید بگوید چون دولت کمک نمی‌کند پس من هم در پرداخت زکات تعلل می‌کنم چرا که پرداخت زکات یک امر الهی و یک تکلیف شرعی است.

رئیس شورای زکات کشور در پایان سخنان خود گفت: در شرایط امروزی که هزینه‌های جاری در دولت ضروری‌تر است نباید در بحث معادل‌سازی به دولت فشار بیاوریم اما آنها هر وقت هم داشته باشند، کمک خواهند کرد.

در شورای زکات کردستان صورت گرفت

دستور استاندار کردستان برای پرداخت تعهدات معادل زکات در شهرستان‌ها

استاندار کردستان گفت: فرمانداران در سطح شهرستان‌ها باید نسبت به پرداخت تعهدات تشویقی زکات و تبلیغ و ترویج این واجب دینی با بهره‌گیری از ظرفیت بخشداران، شوراها و دهیاران اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار یمین نیوز از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان، عبدالمحمد زاهدی  در جلسه شورای زکات استان کردستان که با حضور آیت‌الله حسن عالمی رئیس شورای زکات کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در مورد اهمیت و تاثیرات مثبت پرداخت زکات لازم است از سوی علمای حاضر در جلسه به درستی تبیین شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در زمینه جمع آوری و ترویج این فریضه الهی بهتر از گذشته عمل کنیم نیازمند توجه به دو بخش مهم یعنی تبلیغ و اجرا هستیم.

وی تبیین و تبلیغ ضرورت پرداخت زکات در جامعه را ضروری خواند و افزود: زکات از واجبات الهی است که در ادیان مختلف وجود داشته و باید آثار آن به درستی در بین مردم تبیین شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: زکات یکی از پایه‌های اصلی احکام در ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام است.

وی تبلیغ در زمینه تاثیرات پرداخت زکات را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مهم باید از سوی جامعه روحانیون با توجه به گستردگی مخاطبین آنها مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی افزود: آثار اجتماعی و معنوی پرداخت زکات باید به صورت ویژه در جامعه تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

وی گفت: شوراهای زکات در شهرستان‌ها باید در کنار توجه به تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات باید در بحث اعتمادسازی همت مضاعف داشته باشند.

استاندار کردستان افزود: باید در این زمینه به گونه‌ای عمل شود که مردم به این یقین و باور برسند، زکاتی که پرداخت می‌کنند در مسیر درست هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم آثار زکات را باید در زندگی خود و یا هم نوعانشان ببینند، خاطرنشان کرد: اگر این آثار برای مردم مشهود باشد قطعا شاهد افزایش بیش از پیش جمع‌آوری زکات در جامعه خواهیم بود.

زاهدی در ادامه بر عمل به تعهدات انجام گرفته در بحث معادل‌سازی زکات تاکید کرد و اظهار داشت: این مهم در واقع کمک به خود دولت و نظام است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز با توجه به مشکلات اقتصادی اجرای پروژه‌های عمرانی از محل جمع‌آوری زکات و معادل‌سازی آن در واقع کمک به آبادانی با بهره‌گیری از ظرفیت خود افراد جامعه است.

زاهدی خاطرنشان کرد: فرمانداران در سطح شهرستان‌ها باید نسبت به پرداخت تعهدات تشویقی زکات و تبلیغ و ترویج این واجب دینی با بهره‌گیری از ظرفیت بخشداران، شوراها و دهیاران اهتمام ویژه داشته باشند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو