Logo of a company

هشدار اوباما/ کنگره توافق را رد کند با ایران جنگ می شود

 

oobbama

اوباما هشدار داد: اگر کنگره امریکا توافق هسته ای با ایران را لغو کند تهران از توافق عقب می نشیند و در نتیجه، فشارها از سوی مخالفان توافق برای حمله نظامی به ایران شروع می شود.

اوباما گفت که اسرائیل هزینه رد توافق هسته ای ایران در کنگکره را می دهد.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه آر تی روسیه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال اینکه اسرائیل هزینه رد توافق هسته ای ایران در کنگره را بپردازد هشدار داد و گفت این اتفاق می تواند تل آویو را در معرض حملات موشکی حزب الله قرار دهد.

اوباما این سخنان را در نشستی با شماری از سران جامعه یهودیان آمریکا مطرح کرد. این نشست با هدف اقناع آنها درباره خوب بودن توافق هسته ای با ایران انجام شد.

ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین و آلمان) چندی قبل به توافق هسته ای دست یافتند. هم اکنون قرار است کنگره آمریکا توافق هسته ای را بررسی و آن را رد یا تایید کند.

اوباما تهدید کرده است در صورت رد توافق، تصمیم کنگره را وتو خواهد کرد.

هشدار اوباما: کنگره توافق را رد کند با ایران جنگ می شود/ موشک های حزب الله تل آویو را می زنند نه نیویورک/ کشتی های انتحاری ایران به کشتی های آمریکا حمله می کنند

رئیس ایالات متحده آمریکا افزود: اگر توافق در کنگره به شکست کشیده شود آمریکا به ایران حمله خواهد کرد و حزب الله لبنان نیز با حمله موشکی به تل آویو پاسخ خواهد داد. اسرائیل هزینه را پرداخت خواهد کرد.

اوباما هشدار داد: اگر کنگره امریکا توافق هسته ای با ایران را لغو کند تهران از توافق عقب می نشیند و در نتیجه، فشارها از سوی مخالفان توافق برای حمله نظامی به ایران شروع می شود.

حمله به ایران آثار تخریب آوری برای اسرائیل وآمریکا به دنبال خواهد داشت زیرا عملیات نظامی آمریکا علیه تاسیسات هسته ای ایران با اعلام جنگ میان دو کشور روبه رو می شود. واکنش ایران با عملیات های تروریستی خواهد بود. موشک های حزب الله لبنان بر تل آویو سقوط خواهند کرد زیرا این موشک ها نمی توانند به نیویورک برسند اما ایران می تواند کشتی های انتحاری اش را برای حمله به کشتی های آمریکا بفرستد.

وی افزود: پس از آغاز ریاست جمهوری ام تصمیم گرفتم شراکت با اسرائیل را تقویت کنم و اهداف سیاست خارجی آمریکا را از طریق ابزارهای دیپلماتیک و نه از طریق جنگ ها محقق کنم. جنگ علیه عراق بزرگترین خطای استراتژیک بعد از جنگ ویتنام بود. ملت آمریکا از جنگ ها خسته شده و هر کاری برای دور شدن از جنگ انجام می دهد. من در استفاده از گزینه جنگ تردید نمی کنم اما به عنوان آخرین گزینه.