پیش‌بینی طوفان برای 9 استان و هشدار هواشناسی 
چاپ 

پیش‌بینی طوفان برای ۹ استان و هشدار هواشناسی

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی سه روز آینده برای استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، غرب، مرکز و جنوب شرق کشور، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی افزود: از بعدازظهر روز پنج شنبه نیز با نفوذ جریانات شمالی، در سواحل جنوبی دریای خزر، شاهد بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق خواهیم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: طی سه روز آینده برای مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق با گرد و خاک و در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل با توفان گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین به هوای امروز استان تهران اشاره کرد و گفت: آسمان پایتخت در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱ و ۲ مرداد، صاف در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

براساس اخطاریه سازمان هواشناسی کشور، “طی روزهای چهار شنبه و پنج شنبه، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، وقوع طوفان تندری گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها به شرح زیر پیش بینی می شود:

چهارشنبه ۳۱ تیر : استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، جنوب کردستان، کرمانشاه، غرب و جنوب اصفهان، جنوب همدان، نیمه غربی کرمان، شمال و غرب فارس، شمال خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان.

پنجشنبه یکم مرداد : استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی اصفهان، نیمه شمالی فارس، ایلام، ارتفاعات لرستان، شمال خوزستان، شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و نوار غربی آذربایجان غربی.

از این رو با توجه به پیش‌بینی شرایط جوی مخرب فوق توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی از جمله خودداری در تردد در حاشیه رودخانه ها و احتیاط لازم در تردد جاده‌ای نقاط مرتفع مناطق یاد شده بکار گرفته شود.”

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو