Logo of a company

یارانه برخی بازنشستگان هم حذف شد

به دنبال حذف یارانه برخی بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران، وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی با انتقال زمان پرداخت یارانه ها به پایان ماه، عملا پرداخت یک ماه یارانه را به مردم بدهکار شد.

به گزارش  یمین  نیوز، در برنامه صبحگاهی پیک بامدادی رادیو که اخیرا پخش شده است آمده؛ شیب رو به پایان‌ماه واریز یارانه‌ها به حساب‌های مردم، این نگرانی را ایجاد کرده که در میانه این شیب یک ماه یارانه مردم حذف شود، البته شاید به بهانه تامین منابع مالیش؛ اما بنظر می‌رسد تندتر کردن شیب حذف یارانه پردرآمدها بهتر بتواند هم مردم را راضی نگه دارد و هم بجای برابری در پرداخت یارانه به مردم، عدالت پرداخت اجرا شود.

به هر حال همه این مشکلات و عصبانیت‌های برخی دولتی‌ها از تامین یارانه‌های مردمی، موجب شده در چند ماه گذشته روز موعود پرداخت یارانه ها با شیبی ملایم به سمت روزهای پایانی ماه رود، موضوعی باعث نگرانی بسیاری از مردم شده است و در تماس های خود بر آن تاکید می کنند.

حذف یارانه برخی بازنشستگان تامین اجتماعی بدون هیچ دلیل و اعلام قبلی هم حالا مزید بر مشکلات شده است . این موضوع به همراه مسئله تاخیر واریز یارانه حالا به مجلس هم کشیده شده است.

مجلسی‌ها می‌گویند با توجه به همه مشکلات دولت برای تامین مالی یارانه‌ها، اما طبق قانون این دیرکردها توجیه ندارد. ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید در جلسه سه‌شنبه با آقای نوبخت در خصوص دلایل این موضوعات  از وی سوال خواهد شد.

شیب رو به پایان‌ماه واریز یارانه‌ها به حساب‌های مردم، این نگرانی را ایجاد کرده که در میانه این شیب یک ماه یارانه مردم حذف شود، البته شاید به بهانه تامین منابع مالیش؛ اما بنظر می‌رسد تندتر کردن شیب حذف یارانه پردرآمدها بهتر بتواند هم مردم را راضی نگه دارد و هم بجای برابری در پرداخت یارانه به مردم، عدالت پرداخت اجرا شود.