وزیر اقتصاد /لغو تحریم به تنهایی مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند 
چاپ 

وزیر اقتصاد /لغو تحریم به تنهایی مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند

وزیر اقتصاد با بیان اینکه لغو تحریم به تنهایی مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند، گفت: قطعا محدودیت‌های منابع ارزی برداشته می‌شود اما درباره عدد آن در رسانه‌ها مبالغه شده است.

به گزارش  طوفان نیوز، علی طیب نیا وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به توافق، زمینه مناسب‌تری برای اصلاحات اقتصادی فراهم می‌شود.

وی افزود:‌ لغو تحریم به تنهایی مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند، قطعا محدودیتهای منابع ارزی برداشته می‌شود اما درباره عدد آن در رسانه‌ها مبالغه شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال که عدد دارایی های بلوکه شده ایران که پس از رفع تحریم‌ها آزاد خواهد شد، چه مقدار است، خاطرنشان کرد: در خصوص اعداد دارایی های ارزی که قرار است به اقتصاد ایران بازگردد، مبالغاتی شده است که واقعیت ندارد و اعدادی که برخی رسانه ها بیان می کنند، صحیح نیست.

طیب‌نیا با بیان اینکه عدد ۱۲۰ میلیارد دلاری از دارایی های بلوکه شده ایران که توسط برخی رسانه ها بیان می شود، صحیح نیست، گفت: حدود ۳۵ میلیارد دلار از این دارایی ها در شرکت نیکو سرمایه گذاری شده است که مربوط به طرح های شرکت نفت است و حدود ۲۲ میلیارد دلار در چین به عنوان وثیقه های فاینانس موجود است که اگر تمامی این مبالغ را ارزیابی کنید به آن عددی خواهید رسید که رئیس کل بانک مرکزی بیان کرده است.

طیب‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آزادسازی اموال بلوکه شده ایران مانند توافق ژنو مرحله به مرحله انجام می شود، تصریح کرد: به محض اجرای توافق تحریم ها از روی تمامی اموال ما برداشته خواهد شد.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو