از یارانه تیرماه چه خبر؟ 
چاپ 

از یارانه تیرماه چه خبر؟

yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyگرچه سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون اطلاع‌رسانی در رابطه با زمان واریز یارانه تیرماه نداشته ولی واضح است که قرار نیست یارانه این ماه هم به روال زمانبندی گذشته یعنی ساعت ۲۴ امروز بیست دوم ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

حدود سه ماه است که زمان پرداخت یارانه نقدی از روند معمول خود خارج شده و با تاخیر حتی چهار روزه به حساب سرپرستان واریز می شود. این در حالی است که یارانه اردیبهشت‌ماه در روز بیست و چهارم و یارانه خردادماه هم کمی دیرتر و در روز بیست و ششم پرداخت شد.

در حالی یارانه بگیران به دریافت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی خود در بیست و دوم هر ماه عادت کرده‌اند که سازمان هدفمندی یارانه‌ها از از زمان واریز یارانه تیرماه ابراز بی اطلاعی می‌کند. این در حالی است که بعید نیست زمان واریز یارانه تیرماه نیز تا بیست و ششم این ماه طول بکشد.

یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی برای بیش از ۷۶ میلیون متقاضی هزینه‌ای حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان را در هر ماه برای دولت به همراه دارد. رقمی که در مجموع در سال به بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به درآمد سالانه حدود ۳۳ هزار میلیاردی ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی، با کسری بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومانی همراه است.

بر این اساس در شرایطی از اواخر سال گذشته دولت طبق تکلیف بودجه نسبت به غربالگری و حذف یارانه بگیران پردرآمد اقدام کرده که تاکنون با وجود آمارهای متفاوت از ۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر حذف شده از لیست یارانه بگیران باز هم کمک چندانی به جبران کسری بودجه هدفمندی نکرده است.

در عین حال که بعد از اقدام به حذف یارانه بگیران پردرآمد و اعلام برخی اعتراضات نسبت به این موضوع ، وزارت کار و رفاه اجتماعی به عنوان بانی شناسایی و حذف یارانه بگیران با راه اندازی سامانه yaraneh10.ir از پنجم خردادماه فرصت را برای دریافت شکایات حذف شدگان ایجاد کرد. این در حالی است که سامانه بسته نخواهد شد و افراد از هر زمانی که یارانه نقدی‌شان قطع شد تا دو ماه بعد از آن فرصت دارند اعتراض خود را نسبت به این موضوع و اطلاع از علت حذف ثبت کنند.منبع: ایسنا

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو