Logo of a company

خالی شدن صندلی دانشگاه‌ها، بحران آموزش عالی

رئیس کمیته آموزش عالی و پزشکی مجلس گفت: روند رو به رشد خالی شدن صندلیهای دانشگاه‌های کشور زنگ خطری است که باید هرچه سریع تر برای آن پاسخی مناسب یافت.

جواد هروی ضمن بیان این مطلب افزود: درحال حاضر خالی شدن صندلی‌های دانشگاه‌های کشور به معضلی برای آموزش عالی مبدل شده است و در واقع این گونه مشکلات بر اثر رشد کمی در طی سال‌های گذشته ایجاد شده است.

وی گفت: این مشکل در حال حاضر موجب شده است تراکم متقاضی در یکسری از رشته‌های دانشگاهی بسیار بالا باشد و تعداد زیادی رشته دیگر متقاضی نداشته باشد و در واقع نبود تنوع در رشته‌های دانشگاهی ازجمله مواردی است که بروز این دست مشکلات را تشدید کرده است.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با اشاره به بررسی‌های انجام شده درطرح ساماندهی مراکز آموزشی و پژوهشی کشور افزود: خطر یک بعدی بودن آموزش در دانشگاه‌ها بارها به مسئولان تذکر داده شده اما کمتر توجهی به تنوع بخشی رشته‌های دانشگاهی صورت گرفته است؛ بنابراین در حال حاضر در تلاشیم با رویکرد گرایش به سمت آموزش‌های کیفی و تنوع بخشی در رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز روز جامعه خلاء موجود در حوزه آموزش عالی را رفع کنیم تا بتوان اندکی مشکل خالی شدن صندلی‌های دانشگاه‌ها را برطرف کرد.منبع: خبرگزاری صدا و سیما