پشت پرده برخی استعفاها در آستانه انتخابات 
چاپ 

پشت پرده برخی استعفاها در آستانه انتخابات

صادق زیبا کلام در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: دیروز استعفای استاندار فارس نیز از سوی وزیر کشور پذیرفته شد. درباره استعفای استانداران باید به چند عامل اشاره کرد که منجر به استعفای این افراد شده است.

عامل اول این است که شاید آنها بخواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند و بنابراین باید از سمت دولتی خود استعفا می‌کردند. عامل دوم نیز این است که آنها احساس می‌کنند تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به زودی به توافق هسته‌ای خواهد رسید.

تصور آنها این است که آقای روحانی در آینده بخواهد تغییراتی در امور داخلی کشور به وجود بیاورد لذا با این تصور برخی از استانداران شاید در آینده در سمت خود باقی نمانند. حتی این امکان وجود دارد که آقای روحانی نسبت به تغییر وزیر کشور نیز اقدام کند و برای مدتی آقای امیری به عنوان سرپرست وزارت کشور منصوب شود.

از این رو ممکن است از برخی استانداران خواسته شود که استعفا دهند که این استانداران قبل از اینکه دولت دست به تغییرات در این وزارتخانه بزند پیش‌دستی کرده و خود در این مسیر گام برداشته‌اند. اما ممکن است شائبه‌ای به ذهن برسد که شخصی در دولت آقای روحانی از این افراد خواسته باشد آنها استعفا دهند.

این مساله کاملا بعید و دور از ذهن به نظر می‌رسد، چرا که اگر اینگونه بود استانداران مستعفی در رسانه‌ها اعلام می‌کردند که تحت فشار قرار گرفته‌اند. بیان این مساله از زبان آنها در رسانه‌ها خود به خود موجب حاشیه و جنجال می‌شد.

از آنجایی که چنین صحبتی نشده باید این گمانه را کنار گذاشت. بنابراین به نظر می‌رسد که دلیل اصلی استعفای این استانداران یکی از دو عاملی است که آنها یا می‌خواهند در انتخابات مجلس دهم شرکت کنند یا با خود حساب کرده‌اند که وضع دولت یازدهم در آینده مستحکم‌تر خواهد شد.

در مورد این عامل اخیر هم حتی بعید به نظر نمی‌رسد افرادی که در دولت مسئولیت ندارند از استانداران خواسته باشند که استعفا دهند و از استانداری کنار بروند.

در نهایت این افراد برای انتخابات مجلس نامزد خواهند شد اما باید به این نکته تاکید کرد که پست استانداری از نمایندگی مجلس اهمیت بیشتری دارد لذا استعفای این افراد ناشی از عوامل خارجی و فشار بیرونی است که آنها را ناگزیر به این اقدام کرده است.

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو